הכל בפתיחה: ההבדל בין חלונות קיפ ודריי קיפ

עיצוב הפנים המודרני דוגל בניצול מקסימלי של מקום ובדגש על כל פרט קטן, גם כאלו שלא היו שמים לב אליהם בעבר. גם הבחירה בחלון הנכון היא קריטית, ויכולה לעשות את ההבדל בין נוחות ויופי לבין אי נוחות ואי התאמה לחדר. יש כיום הרבה מאוד אפשרויות בנוגע לחלונות, אך בסופו של דבר, הבחירה צריכה להתמקד כמובן בנראות של החלון, אך גם בבידוד הרעשים שהוא מציע, בבידוד הטמפרטורה, במניעת פריצות ואפילו בנעילה הרמטית כדי למנוע כניסה של מזיקים. שתיים מהאופציות הנפוצות ביותר בתחום החלונות כיום הם חלון קיפ וחלון דריי קיפ.

רבים שואלים מה ההבדל בין חלון קיפ לדריי קיפ ואיך אפשר לבצע את ההתאמה הנכונה. מעניין לדעת שהמונח דריי-קיפ מקורו בשפה הגרמנית, ופירושו "סובב-הטה".

ובכן, חלונות קיפ או דריי קיפ מביאים איתם הרבה יתרונות, אך גם כמה הבדלים שכדאי לשים אליהם לב. חלון קיפ הוא חלון עם מנגנון פתיחה בהטיה כלפי פנים בצד העליון של החלון, כאשר הידית נמצאת בדרך-כלל בחלק העליון של הכנף, והצירים בחלק התחתון. הכנף נתפסת במצב הטייה בזווית קבועה בעזרת מספריים משני צדי החלון, ומקובל להשתמש בפתיחה זו בעיקר במפתחים רחבים ונמוכים או בחללים שמצריכים אוורור בלבד. בחלון קיפ קיימת אופציה לשחרור מבוקר של תופסני המנגנון עבור שטיפת הכנף מהחלק החצוני שלה, וישנן נעילות משלושת צדי הכנף, אשר מעניקות בידוד ואיטום משמעותי בסגירה של החלון, כמו גם הגנה נגד פריצות ונזק. בחלונות קיפ גבוהים, ניתן לחבר את הכנף למנוע שיפתח את החלון בהטיה בלחיצת מתג, אלמנט שהוא פופולארי מאוד, עם הטרנד של "בתים חכמים".

דמיון ביתרונות, שוני בהתאמה

חלון דריי קיפ לעומת זאת מגיע עם מנגנון אחר ושונה מחלון קיפ, כאשר מדובר בשתי פתיחות במנגנון אחד – פתיחה של הכנף פנימה על ציר – כמו דלת, ופתיחה בהטיה. בחלון קיים מנגנון פרזול איכותי של חברת ROTO FRANK הגרמנית, כאשר הוא מתוכנן כך שבכל צדי הכנף ישנן נעילות שאוטמות בצורה אחידה את החלון. הן מצמידות את הכנף למסגרת שלה, וגם נותנות הגנה גבוהה נגד פריצות. פתיחת דריי-קיפ מאפשרת ליהנות מפתח גדול במיוחד אשר נוצר, אשר מאפשר לאוורר את החדר בצורה משמעותית. הטיה מבוקרת מאפשרת הגנה מפני רוחות פרצים, כאשר ניתן להתקין את החלון גם במרפסות. המנגנון יכול להגיע לגדלים של גובה עד 240 ס"מ ורוחב של 140 ס"מ, ובכך להעניק אופציות רבות מבחינה עיצובית ופונקציונאליות.

ההבדלים בין חלון קיפ לבין חלון דריי קיפ טמונים בהבדלים במנגנון הפרזול. אנחנו בחלונות היי-טק מציעים לתכנן בדרך-כלל פתיחות דריי-קיפ ולקבל את אופציית שתי הפתיחות, ולא להיות מוגבלים רק בסוג פתיחה אחד (הטיה). ישנם הבדלים גם בהתאמה למרחבים (קיפ מתאים למפתחים רחבים ונמוכים או בחללי אוורור כמו שירותים), בעוד בדריי קיפ, ניתן ליהנות מפתיחה גדולה ורחבה.

למרות זאת, לשני סוגי הפתיחה אין הבדל ברמת הבידוד והאיטום המקסימלית, הניתנת בזכות מערכת כפולה של גומיות EPDM הרמטיות. בשני סוגי הפתיחה ניתן להגיע ליחידת זיגוג בעובי של עד 32 מילימטרים, שהיא עבה במיוחד ויוצרת את הבידוד הרצוי. המאפיינים הדומים קשורים ליתרונות שקשה להשיג בחלונות אחרים, כמו הגנה מפריצות, בידוד רעשים וטמפרטורה וסגירה הרמטית להרחקת מזיקים.

רוצים לשלב בבית שלכם חלון דריי קיפ או חלון אחר מאיכות גבוהה? חלונות הייטק היא הכתובת הנכונה עבורכם. החברה מעמידה לרשותכם מגוון רחב של פתרונות מאיכות שאין שנייה לה ומבטיחה מענה בהתאמה מלאה. לפרטים נוספים אודות המוצרים והשירות, לחצו כאן ולקבלת מענה לשאלות נוספות, התקשרו לטלפון 02-6565575