איזה חלון זול יותר ?

מה באמת יותר זול? חלון PVC או חלון אלומיניום?

לפניכם המחשה:
משפחת כהן שיפצה את דירתה לפני החורף, והזמינה מיצרן אלומיניום “בדוק” חלון דריי קיפ בלגי. המחיר שלו – 1,800 ₪. גובה החלון 120 ס”מ ורוחב – 80. באותו זמן מר לוי, השכן ממול, הזמין לאותו חדר בדיוק, חלון מבודד נגד קור מפרופיל פי וי סי עם זכוכית מסננת קרינת חום מחלונות היי-טק. הוא שילם עבור חלון דריי קיפ מחיר של 2,000 ₪.
עכשיו תרגיל בחשבון: אנחנו יודעים שחלון היי-טק ששטחו מטר מרובע, חוסך בממוצע 150 ₪ לשנה בהוצאות חימום/מיזוג (תלוי במיקום גאוגרפי, בידוד הבית והרגלי חיים של הדיירים). נעשה חישוב פשוט ונציג תוצאותיו בשרטוט משמאל.

יצא שמשפחת כהן מוסיפה למחיר החלון 150 ₪ כל שנה דרך התשלום לחברת החשמל (אם מחיר החשמל לא יעלה) והשכן מר לוי חוסך 150 ₪ כל שנה. בעוד שנה ושלושה חודשים השכנים מגיעים לשוויון – שניהם שילמו 2,000 שקל על החלון.

עברו שנים… ביום חורפי סוער אחד כעבור 10 שנים אדון וגברת כהן עטופים בשמיכת צמר, מביטים בעוינות על חלון האלומיניום שלהם נוטף מים ועל הקיר שמעלה עוד פעם עובש. מכת רעם חדשה מקפיצה אותם. די! הם דופקים אצל השכן. מר לוי יושב בכורסתו יחף עם חולצה קצרה מול חלון דריי קיפ “הייטק” יבש. בביתו נעים ושקט כאילו אין סופת ברקים בחוץ. מר לוי – איש נחמד. בלי להגיד “אמרתי לכם” הוא בחיוך מוסר להם את מספר הטלפון של “חלונות הייטק”: 02-6565575.
לא יעזרו לחלון האלומיניום דמעות. אז מה שהם שילמו עבורו 3,000 ₪ בסופו של דבר? הרי הכסף לא הכול בחיים!

* ההמחשה מבוססת על חישובים מדעים, פרסומים סטטיסטיים של חברת החשמל ונתונים טכניים של חברת REHAU.

לדעת עוד